Нещодавно я проходила курс "Академічна доброчесність" (https://courses.ed-era.com/courses/course-v1:AmericanCouncils+AcIn101+AcIn2019/info), головна ціль якого сформувати уявлення про доброчесність, ознайомити з основними принципами доброчесності, видами та суттю порушень академічної доброчесності та навчити їх розрізняти.
На відміну від широкого поняття «доброчесності», «академічна доброчесність» — це категорія нормативна, прописана у законодавстві й міжнародному праві. Чітке визначення академічної доброчесності закріплене в Законі «Про освіту». Відповідно до статті 42 Закону України «Про освіту»:
Академічна доброчесність — це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень.
Академічна доброчесність — моральна якість, що базується на таких принципах:
– Чесність;
– Довіра;
– Справедливість;
– Повага;
– Відповідальність;
– Сміливість.
Академічний плагіат — це оприлюднення (частково або повністю) наукових (творчих) результатів, отриманих іншими особами, як результатів власного дослідження (творчості) та/або відтворення опублікованих текстів (оприлюднених творів мистецтва) інших авторів без зазначення авторства;
Фабрикація — вигадування даних чи фактів, що використовуються в освітньому процесі або наукових дослідженнях;
Фальсифікація — свідома зміна чи модифікація вже наявних даних, що стосуються освітнього процесу чи наукових досліджень;

Немає коментарів:
Дописати коментар