Нещодавно я проходила курс "Академічна доброчесність" (https://courses.ed-era.com/courses/course-v1:AmericanCouncils+AcIn101+AcIn2019/info), головна ціль якого сформувати уявлення про доброчесність, ознайомити з основними принципами доброчесності, видами та суттю порушень академічної доброчесності та навчити їх розрізняти.
На відміну від широкого поняття «доброчесності», «академічна
доброчесність» — це категорія нормативна, прописана у законодавстві й
міжнародному праві. Чітке визначення академічної доброчесності закріплене в
Законі «Про освіту». Відповідно до статті 42 Закону України «Про освіту»:
Академічна доброчесність — це сукупність етичних принципів
та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього
процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої)
діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових
(творчих) досягнень.
Академічна доброчесність — моральна якість, що базується на
таких принципах:
– Чесність;
– Довіра;
-Справедливість;
– Повага;
– Відповідальність;
– Сміливість.
Академічний плагіат — це оприлюднення (частково або
повністю) наукових (творчих) результатів, отриманих іншими особами, як
результатів власного дослідження (творчості) та/або відтворення опублікованих
текстів (оприлюднених творів мистецтва) інших авторів без зазначення авторства;
Фабрикація — вигадування даних чи фактів, що
використовуються в освітньому процесі або наукових дослідженнях;
Фальсифікація — свідома зміна чи модифікація вже наявних
даних, що стосуються освітнього процесу чи наукових досліджень;
Обман — надання завідомо неправдивої інформації щодо власної
освітньої (наукової, творчої) діяльності чи організації освітнього процесу;

Немає коментарів:
Дописати коментар